Friday, August 6, 2010

JGN DITANYA MCM MANA NAK BUAT DUIT



SALAM..

ramai yang bertanya mcm mana nak buat duit gan emas nie.banyak ke dapat duit nie..sya pun tak reti nak jawab..kadang manusia tak nampak keadaaan sekeliling tin kertas palstik tue semua boleh buat duit..ini kan lagi emas hahahahah. ramai yang bertanya kongsi lah mcm mana nak dapat duit gan emas nie ..susah nak jawab paasal saya punya basic as simpanan jeeeee...kalau ada org nak beli saya jual itu pun bukan harga selling kalau ada untung seinggit 2 juallalh...bila cakap emas pg tak semua tahu yang pasti bila org tahu semua nak jadi agent..
sejarah saya menjadi agent pg falsh back sikit..sebenarnaya saya nie suka simpan duit lama yang dijual murah muarh..selalau je beli kalau ada nampak murah ..temapat pasar tani shah alam, road walk penang, pasar karat jb, atau amcorpmall kadang mana jalan jalan kalau jumpa murah selalau beli...sebab saya tahu suatu hari ada harga akan naik..ye lah nak beli tanah ke umah kee duit tiada hahahah.. pelaburan tueeee...pada awal 2009 saya ada lah member cite pasal etiqa emas , lepas tue asia ceramic sebelum nie pun aktif jugak mendengar dan mejoint kan diri dalam mlm ( crosss way, high way, bio ray , )tak pernah masuk pi dengar talk jee dapat makan freeee jadilah...apa apa pun kene tanya diri sendiri bolehkah aku buat nieeeee itu yang menjadi persoalan..saya ada lah jadi byg red coffe itu pun pasal member poromete gila dah nampak proudk dia balik umah baut kopi jelah...rm 70 inggit kot tak inggt.. dah ..
kadang tanya dalam hati bila nak goyang kaki duk umah jeee ..itu try masuk asia ceramic modal rm 1700 kot main sendiri pusing kalau cari org bawah dapat komisen ...masuk dalam 3 bulan rasa mcm konfident pasal diad main pusing sendiri sebulan dapat rm 100 kot last sekali mcm kofident cite kat bosss ...bossss cakap paling baguis melabus emas lah selamat ..masa tue dinar kelnatan dia beli satu dinar 300 lebih kot sekarang 550..saya pun search internet pasasl gold jumpalah juatwan emas emaspublicgold nieee....pada awal beli just nak buat koleksi satu set jeee hahaha ...saya ingat bank public mcm org kat luar sana masih ingat public bank punaya/....saya pun beli emas pg 50 garm masa tue 5400 inggit saya gi bank rakyat saya gadai melabutr lagi dalam asia ceramic..ingat boleh bayar builan boleh tebus baru sebulan masuk dah kene siasat gan bank negara ...terus lebusr sama gan etriqa emas lah nie... saya gadai pun ikut mcm blog jutawan emas sama pokli kot...lepas tue saya pun tebus lah emas saya dan beli lagi 10 dinar ...sekali naik saya untung kat 2 ribu itu saya pun jadi teruja semenjak itu saya terus cerita kat org kampung...ramai yang tahu cuma cakap mana nak simpan , tiada duit nak beli, tak selamat baik simpan duit kat bank...saya pun promte dan buka minada semua kat ofis /..last ada sorangopis kat beli kat 15k kot masa tue saya tak jadi agent cuma saya tolong member saya pi jumpa org tue beli emasss..saya cakap cik idr saya tak terlibat kalau emas nei tipu ke ...sebeb bayang 15k tur kalu jadi apa apa jgn marah saya anadaikata esok turun merudm yelah first time 15 k tu ..sekarang berapa 40k hahaha biasa jual beli hahaha..ye ke nie..beli kalau emas nie tipu keee atau esok publicgold tutup saya cakap saya tak terliabt yang saya cakap emas bagus simpanan long ternm jeee...
saya sebenarnya agent dah ajak joint pg saya cakap tak bermiant ..oleh kerana saya selalu cerita pasal kebaikan emAS NIe dan selalu beli bagi pihak org emas nie ..ada yang minta komisen lagi ..padahal tak dapat komisen pun...last sekaliu saya fiker saya baik saya buat loan beli eams apa salah nya menambankan huatng hahhahaah ..duit kan wat apa pun beli eams jheeee kalau nak settle hutang jual emas jeeee hahahaahah...kalau ada org nak beli biasa saya potong 0.75% kalau dapat murah jual murah lah tak ikut pg punaya lahaha...cuma saya nasihat ini emas kalau tak percaya boleh test..kalau nak jual saya beli kalau ada duit kalau tiada saya tolong jualkan kat pg ...kalau pg tutup saya pun tak bertanggungjawab tapi kene faham yang beli di beli itu emas tiada masalah...sekali dah jual beli naik lah nama jadi normal agent seklai lagi nama master dealer tueee..ramai yang tanya kenal ke pokli ke nel ke syukor saya cakap tak kenal ada lah baca blog dia org mcm syukor ada sekali dengar ceranmah dia saya je mcm blog ..ada jugak yang jumpa saya kalau nak jumpa syukor saya cakap saya pun tak kenal syukor.. ada member saya cakap cik syukor baik layan sms kalau call minta pabnadagan dia layan..tak sombong saya rasa mcm tue juagk pasal blog jutawan emas yang duklu ada c box yang melonjakkakn saya sebagai master dealer..tq syukor jsaa di kenang.. ramai yang tanya dah ramai org bawah ( saya cakap saya long ranger jeee tak promote pun sangat kalau klau ada duit nak jadi agent jadilah akalu tak ada duit berminat nak jadi agent ..saya cakap tak yah susay beli je gan saya awak potong jeee 1.5% sama jeee tak yah tunggu pg nak bagi 1.5% hahahah senanag jeeee...mcm ah fooo punya konsep tak yah gi pg dah potong 1.5% gi hantar lagi naik kte baru lagi hahahahahaha...saya ada seorang customer ram dia cakap kalau tak sialp emas kalau sepuluh tahun lagi boleh capai 350 inggir kot segram dia cakap dulu 30 inggit je segaram ada kedai alat muszik saya suka dia pasal dia cakap saya simpan emas kalau untung 50 60 inggit saya tolak pulak mcm komisen kita lah..kalau ada duit simpan dalam bank tara guna ..bijak hijak..

ituy lah minum gi kopi kandok tak mengantuk lah pulak hahahaha..nasihat ;--

1)jgn denagr cakap org. ambil aura dulu emas nieee mulakan satu atau satu dirham..
2) kne faham dulu jgn org gadai kita gadai ( saya pun tak berapa pandai gadai sebab asas simpanan jee )
3) beli emas kalau ada duit lebih jeeee
40 setahun pun belum tentu emas nie akan naik kene inagt tueeee tapi long term memamng naik
5) belilahj emas sebagai tabungan simapan je lah sudah nie semua nak jadi agent pg abis siapa nak beli hahahahhaha...
6) emaaaaaas lain pun boleh kijang emas , uob, pamp, ok jugak emas tueeee ..kalau nak suruh bini nak jagok sikit tau elegent beli lah emas besar hahaha kat dia simapanan aset jugak tueeee...
70 zakat emas 85 gram cukupo haulk kuar yeeee...

tq ...kalau tak faham mcm biasa lah yeeee...

3 comments:

  1. pegh berbelit pala aku klang oit.. ejaan byk giler salah. tp belasah la labu..
    all da best
    www.auraurum.com

    ReplyDelete
  2. hahahah biasac lah cikgu kan selalau cari salah jeeee nie mestyi gru bahasa bnie

    ReplyDelete
  3. ganuco x 16....settle problem...haha
    ke guane????

    ReplyDelete